Badanie postaw i oczekiwań wobec rynku pracy wśród studentów w Polsce - najważniejsze wnioski

Materiał informacyjny Grupa MBE
Anna Rosołowska, Employer Branding Strategy Lead w Grupie MBE
Anna Rosołowska, Employer Branding Strategy Lead w Grupie MBE
Studenci, niezależnie od kierunku edukacji, częściej wybierają formy wydarzeń offline niż online – tak pokazują wyniki opublikowanego przez Grupę MBE raportu. Projekt „A po studiach idziemy do pracy 2024” to badanie przeprowadzone na 954 studentach wszystkich kierunków i roczników.

Z raportu dowiemy się, gdzie w sieci można spotkać studentów, które kanały komunikacji są dla nich najważniejsze w kontakcie z pracodawcami i czego obecnie studenci oczekują w procesie wchodzenia na rynek pracy – czyli wszystkich informacji niezbędnych do nawiązania długofalowych relacji z tą grupą docelową.

„Nasze badanie zaprojektowaliśmy tak, by udostępnić pracodawcom rzetelne dane, pomocne w projektowaniu działań university relations. Raporty publikujemy wiosną, by działy EB miały czas przygotować się na nadchodzący nowy rok akademicki i wykorzystać wnioski z naszych badań do zaplanowania budżetu na kolejny okres – mówi Anna Rosołowska, Employer Branding Strategy Lead w Grupie MBE. „Badanie przeprowadziliśmy po raz drugi i planujemy powtarzać je co roku. Dodatkowo partnerzy badania otrzymują indywidualny raport, prezentujący ich wskaźniki rozpoznawalności marki pracodawcy”.

To nie koniec wniosków płynących z raportu. Według Grupy MBE studenci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na możliwość pogodzenia pracy ze studiami lub zdobycia doświadczenia zawodowego, ale również na wynagrodzenie. Jest to obecnie najważniejszy element wpływający na atrakcyjność oferty pracy wśród studentów, wybrany przez 78% respondentów.

Co ciekawe, nie tylko oferty pracy i wynagrodzenie wydają się być istotne przy wyborze pracodawcy. Również miejsce pracy ma niebagatelne znaczenie. Aż 61% respondentów zadeklarowało, że poszukuje informacji o lokalizacji pracodawcy. Jest to czynnik, który ma większe znaczenie niż opinie na temat firmy (55% respondentów).

Jak pokazuje raport, wśród wykorzystywanych przez studentów mediów społecznościowych prym wiodą niezmiennie Instagram, Facebook i YouTube – każda z tych platform została wskazana przez ponad 80% respondentów jako narzędzie codziennej komunikacji. Warto jednak przyjrzeć się również platformie TikTok, która w stosunku do danych z zeszłego roku uzyskała wzrost aż o 8 punktów procentowych.

W pełnej publikacji Grupy MBE znajdziemy dużo więcej danych dotyczących postaw i nawyków studentów wchodzących na rynek pracy. Darmowy raport „A po studiach idziemy do pracy 2024” jest do pobrania tutaj:
https://grupambe.pl/baza-wiedzy/

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Badanie postaw i oczekiwań wobec rynku pracy wśród studentów w Polsce - najważniejsze wnioski - Mazowieckie Nasze Miasto

Wróć na garwolin.naszemiasto.pl Nasze Miasto